In zowel de onderbouw als de bovenbouw wordt geleerd volgens een vaststaand programma, het PTO (Programma van Toetsing Onderbouw) en PTA (Programma van Toetsing en Afsluiting). Hierin zijn per leerjaar alle toetsen, praktische opdrachten en presentaties opgenomen waarvoor cijfers worden gegeven.
Toetsen: Onderbouw
In de onderbouw (leerjaar 1 t/m 3) is het schooljaar opgedeeld in 3 periodes. Aan het eind van elke periode is een afsluitende week waarin toetsen worden afgenomen en activiteiten worden georganiseerd. Alle toetsen, praktische opdrachten en presentaties zijn vastgelegd in het Programma van Toetsing Onderbouw (PTO). Hierin kan je dus per leerjaar bekijken wanneer welke stof getoetst wordt. De PTO's voor schooljaar 2024-2025 worden z.s.m. op deze webpagina gepubliceerd.
Toetsen: Bovenbouw
In 4H, 4V en 5V zijn er 3 toetsweken per schooljaar waarin examentoetsen (ET's) en Overgangstoetsen (OT's) worden afgenomen. Het eventuele inhalen en herkansen van deze toetsen gebeurt na afloop van toetsweek 3. De eindexamenklassen 5H en 6V hebben slechts 2 toetsweken, gevolgd door het Centraal Examen. Voor de examenklassen is het inhalen en herkansen na afloop van toetsweek 2.
Alle toetsen die meetellen voor het eindexamen (ET's) zijn vastgelegd in het Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA). Alle PTA's zijn HIER in te zien. Naast het PTA hebben we Overgangsdossiers voor 4 havo, 4 vwo en 5 vwo. Hierin kan je precies zien welke toetsen (zowel OT's als ET's) je kan verwachten in het bewuste leerjaar. De Overgangsdossiers kan je hieronder inzien.
Bevorderingsnormen
Iedereen zet zich er vol voor in om al onze leerlingen succesvol de schooltijd te laten doorlopen. Natuurlijk worden de meeste leerlingen elk leerjaar bevorderd naar het volgende leerjaar, maar helaas is dit niet altijd mogelijk. Maar wat is er nou eigenlijk precies nodig om bevorderd te kunnen worden naar het volgende leerjaar? Dat kan je zien in onze bevorderingsnormen. De bevorderingsnormen van dit schooljaar kan je hier terugvinden en inzien.
Feedback en reflectie
Om het eindexamen te halen moet alle benodigde lesstof behandeld en getoetst zijn. Maar los van alle toetsen, opdrachten en presentaties waarvoor cijfers worden gegeven, vinden wij formatieve evaluatie heel erg belangrijk. Leerlingen krijgen daarom in de les, en daarbuiten, regelmatig feedback van de docenten en er wordt samen met de leerlingen gereflecteerd op hun (leer)gedrag.