In zowel de onderbouw als de bovenbouw wordt geleerd volgens een vaststaand programma, het PTO (Programma van Toetsing Onderbouw) en PTA (Programma van Toetsing en Afsluiting). Hierin zijn per leerjaar alle toetsen, praktische opdrachten en presentaties opgenomen waarvoor cijfers worden gegeven. Daarnaast vinden we het heel belangrijk dat er ook formatief geƫvalueerd wordt, hiervoor maken we o.a. gebruik van leerlingbespreking.nl.
Toetsen: Onderbouw
In de onderbouw (leerjaar 1 t/m 3) worden gedurende het jaar de toetsen afgenomen tijdens de lessen en aan het einde van het schooljaar is er een afsluitende toetsweek. Het inhalen van toetsen, bijvoorbeeld wanneer je ziek bent geweest, gebeurt wekelijks op daarvoor vastgestelde momenten. Alle toetsen, praktische opdrachten en presentaties zijn vastgelegd in het Programma van Toetsing Onderbouw (PTO). Hierin kan je dus per leerjaar bekijken wanneer welke stof getoetst wordt.
Toetsen: Bovenbouw
In de bovenbouw (leerjaar 4 t/m 6) zijn er 4 toetsweken per schooljaar waarin examentoetsen (ET's) en Overgangstoetsen (OT's) worden afgenomen. Het eventuele inhalen en herkansen van deze toetsen gebeurt op de vier daarvoor vastgelegde afnamemomenten, steeds na afloop van de toetsweken. Alle toetsen die meetellen voor het eindexamen (ET's) zijn vastgelegd in het Programma van Toetsing en Afsluiting (PTA). Alle PTA's zijn HIER in te zien. Naast het PTA hebben we Overgangsdossiers voor 4 havo, 4 vwo en 5 vwo. Hierin kan je precies zien welke toetsen (zowel OT's als ET's) je kan verwachten in het bewuste leerjaar. De Overgangsdossiers kan je hieronder inzien.
Bevorderingsnormen
Iedereen zet zich er vol voor in om al onze leerlingen succesvol de schooltijd te laten doorlopen. Natuurlijk worden de meeste leerlingen elk leerjaar bevorderd naar het volgende leerjaar, maar helaas is dit niet altijd mogelijk. Maar wat is er nou eigenlijk precies nodig om bevorderd te kunnen worden naar het volgende leerjaar? Dat kan je zien in onze bevorderingsnormen.
Feedback en reflectie
Om het eindexamen te halen moet alle benodigde lesstof behandeld en getoetst zijn. Maar los van alle toetsen, opdrachten en presentaties waarvoor cijfers worden gegeven, vinden wij formatieve evaluatie heel erg belangrijk. Leerlingen krijgen daarom in de les, en daarbuiten, regelmatig feedback van de docenten en er wordt samen met de leerlingen gereflecteerd op hun (leer)gedrag.